2009年3月24日 星期二

環保袋

In Taiwan, I learned that we shouldn't take using plastic bags for granted because it would cost us when we ask for the plastic bags in the market.

Back here, I got a lot of "free" plastic bags every week from the grocery shopping, and even though we used them as garbage bags, we still have many in the drawer.

I had 3 free 環保袋 from City of Cupertino and Marina Market, but I never used them before. They were in my closet for more than a year, but I never thought of using them because I didn't think that it would be convenient to me to bring the bags to the market. Today, I decided to give them a try. When I handed the bags to the cashier, I felt so proud of myself because I was making the effort to protect the environment, and I felt "臉上有光,走路有風".All my groceries (around $70)were fit into those 3 bags, and it actually saved me some time to take the groceries from the car to the kitchen because instead of 10+ plastic bags, I just needed to carry 3 bags. I loved it!

Well, I may still get the plastic bags from the market when I ran out of the garbage bags, but I will be using the 環保袋 more and more in the future.

8 則留言:

Pko2003 提到...

這個習慣很好歐。

我半年前開始實行,之前因為不習慣加上一般送的還保袋很大,放不進包包,放車上下車容易忘,後來被我找到可以折的很小很小的環保袋,之後就常常用,比一般朔膠袋能裝的多很多,也不會破掉。

如果你去safeway, target跟trader joe如果自備袋子,還會有錢退你或是可以參加每禮拜的抽獎(有gift card)。

匿名 提到...

我也要開使用環保袋, 這樣真的很好.
台灣很多地方環保意識真的作的比美國好.
我最近也發現Abertson's有在回收塑膠袋, 我也有拿去.

Happy Family 提到...

Pei: 這麼好?I've never heard of it.
SF: Agree. 台灣很多地方環保真的作的比美國好.

Pko2003 提到...

是真的,我常常被退到。雖然有時要看cashier,有些會忘了給,給的也不多每次只有個9cents or 10 cents但是總比沒有好。說實在就算不給,我覺得我有再努力讓我們的下代以後不是住在朔膠袋裡。

匿名 提到...

我車上有好幾個環保袋,可是常常忘了拿下車,每次都是已經進了店裡才想起來。的確自備袋子,有很多店家都會退錢。

Happy Family 提到...

永和沒退我錢。下次拿去Lucky or Target 試試看。

匿名 提到...

I know Taiwan 不給plastic bags when buying things from supermarket. 但這裏的環保袋長啥樣啊? 是不是Costco算錢櫃檯在賣綠綠的那種大袋子? 我也有看到Target在賣白色中間有Target logo的袋子,那就是環保袋嗎? Can you use the same 環保袋 for different stores (i.e. use Costco's 環保袋 for Target)?

Happy Family 提到...

沒錯,那就是!妳要用自己的袋子也可以,在哪個店都可以用。