2011年10月11日 星期二

弟弟彈琴畫像

哈嘻彈琴時,我就坐在旁邊小桌子用他們用過的紙隨便畫點東西,通常是畫我們客廳裡看得見的東西,然後讓他們猜我畫的是什麼。能畫的都畫完了,看到正在彈琴的弟弟,就決定畫他。我告訴弟弟我在畫他,叫他不要改變姿勢,一直繼續彈。他時間到了,彈完了,我還沒畫完,叫他不要停,繼續彈,不然我沒辦法畫,他只好再彈。家中有不喜歡練琴很久的小孩的家長,不妨用這招,滿管用的。

6 則留言:

Pko2003 提到...

那也要媽媽很會畫才能行的通,像我這種手笨的就沒辦法了^^。

Ah Hao 提到...

哇! 原來你還會畫畫!

Happy Family 提到...

Actually, I'm not good at drawing, but in kids' eyes, I am good. When they are practicing playing the piano, I practicing my drawing, so they think that IT'S FAIR!

Jenniflower 提到...

Good idea!

Cheryl 提到...

Dear Aunt,
How did you draw that? I can only draw that good when I use the see through paper.

Happy Family 提到...

Hi, Cheryl: You are a very talented girl, and I believe that you will draw better than I do in the near future.